Motocykle na " służbie"
- Catadero
- Forumowy reporter
- Posty: 1696
- Rejestracja: 29 paź 2012, o 09:35
- Województwo: Wybierz
Re: Motocykle na " służbie"
Napisałem-to nie jest HD.
W zasadzie z Harlaya to jest tylko "dizajn".
Jeśli jest na forum ktoś z Chełmna to legendy o konstruktorze ciekawych pojazdów powinien znać.
Ten motocykl zbudowany jest na bazie ramy (odpowiednio zmodyfikowanej, ciętej i uzupełnionej) od poczciwego Junaka. Źródłem napędu był silnik Syreny połączony ze skrzynia biegów Junaka. Oczywiście chłodzony cieczą. I praktycznie wszystkie części są wykonane ręcznie.
Z tej samej "pracowni" wyszło jeszcze kilka innych, ciekawych konstrukcji-jak np. Batmobil na trzech kołach od UAZ-a czy motocykl (chyba) z silnikiem od ciągnika i z ciągnioną przyczepą-wszystko obszyte futrami i skórami.
C.
W zasadzie z Harlaya to jest tylko "dizajn".
Jeśli jest na forum ktoś z Chełmna to legendy o konstruktorze ciekawych pojazdów powinien znać.
Ten motocykl zbudowany jest na bazie ramy (odpowiednio zmodyfikowanej, ciętej i uzupełnionej) od poczciwego Junaka. Źródłem napędu był silnik Syreny połączony ze skrzynia biegów Junaka. Oczywiście chłodzony cieczą. I praktycznie wszystkie części są wykonane ręcznie.
Z tej samej "pracowni" wyszło jeszcze kilka innych, ciekawych konstrukcji-jak np. Batmobil na trzech kołach od UAZ-a czy motocykl (chyba) z silnikiem od ciągnika i z ciągnioną przyczepą-wszystko obszyte futrami i skórami.
C.
- człowiekpiachu
- Generał Dywizji
- Posty: 1633
- Rejestracja: 2 lis 2012, o 15:43
- Województwo: Kujawsko-Pomorskie
- Lokalizacja: Roztocze.
Re: Motocykle na " służbie"
Sokół?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Każdy ma prawo do własnego zdania.
- CYGAN
- Marszałek
- Posty: 7776
- Rejestracja: 9 wrz 2012, o 22:48
- Województwo: Wybierz
Re: Motocykle na " służbie"
Pięknyczłowiekpiachu pisze:Sokół?


Cyga...
http://www.youtube.com/watch?v=jdLPT8mt6VIPIENIĄDZE TO NIE WSZYSTKO !!!...A WSZYSTKO RESZTĘ TO _ÓJ.....
http://www.youtube.com/watch?v=xLj5xaahdF8
Cyga....
http://www.youtube.com/watch?v=GLv3UNNidto
http://www.youtube.com/watch?v=7av6mgdeCkY
http://www.youtube.com/watch?v=xLj5xaahdF8
Cyga....
http://www.youtube.com/watch?v=GLv3UNNidto
http://www.youtube.com/watch?v=7av6mgdeCkY
- Catadero
- Forumowy reporter
- Posty: 1696
- Rejestracja: 29 paź 2012, o 09:35
- Województwo: Wybierz
Re: Motocykle na " służbie"
Niestety. Nie jest to Sokół 1000. To jeden z modeli Harley'a z przełomu lat 1920/30. Słabo widać, ale najprawdopodobniej to model 1200 z rozrządem ioe JG lub JGH. Te motocykle były z powodzeniem sprzedawane w Polsce międzywojennej.
C.
C.
- Catadero
- Forumowy reporter
- Posty: 1696
- Rejestracja: 29 paź 2012, o 09:35
- Województwo: Wybierz
Re: Motocykle na " służbie"
Kiedyś, powiedzmy dawno temu, w jednym z podwarszawskich gospodarstw sadowniczych trafiłem na takiego INDIAN'a. Nie był na sprzedaż a zostało mi tylko to jedno zdjęcie.
C.Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- witia
- ST-SIERZANT
- Posty: 155
- Rejestracja: 25 paź 2012, o 12:23
- Województwo: Wybierz
Re: Motocykle na " służbie"
Piach jest sahara jest
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- witia
- ST-SIERZANT
- Posty: 155
- Rejestracja: 25 paź 2012, o 12:23
- Województwo: Wybierz
Re: Motocykle na " służbie"
następny
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Catadero
- Forumowy reporter
- Posty: 1696
- Rejestracja: 29 paź 2012, o 09:35
- Województwo: Wybierz
Re: Motocykle na " służbie"
No to poznajcie i inne motocykle.
Belgijski motocykl FN produkowany przez Fabrique Nationale d'Armes de Guerre w Herstal. Fabryka utworzona jako producent karabinów Mauser, z czasem rozszerzyła asortyment o produkcję broni myśliwskiej i pistoletów. Prawie od początku istnienia FN produkowała również motocykle. Jednym z nich jest FN 500 OHV z roku 1928. C.
Belgijski motocykl FN produkowany przez Fabrique Nationale d'Armes de Guerre w Herstal. Fabryka utworzona jako producent karabinów Mauser, z czasem rozszerzyła asortyment o produkcję broni myśliwskiej i pistoletów. Prawie od początku istnienia FN produkowała również motocykle. Jednym z nich jest FN 500 OHV z roku 1928. C.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Catadero
- Forumowy reporter
- Posty: 1696
- Rejestracja: 29 paź 2012, o 09:35
- Województwo: Wybierz
Re: Motocykle na " służbie"
Kolejny, mało znany motocykl. Tym razem francuski.
Firma Terrot powstała w 1862 r. jako producent maszyn do szycia w Cannstatt- w Niemczech a w 1867 r. powstał oddział firmy w Dijon-Francja. Filia francuska, producent maszyn do szycia i maszyn dziewiarskich w 1890 roku do profilu produkcji dołączył rowery a już w 1902 drugim połączył wzmocniony rower Terrot ze szwajcarskim silnikiem Zedel i zaczął produkować motocykle. Początkowo z obcymi silnikami JAP, MAG czy Chater-Lea. Produkcja szła dobrze a w 1915 roku armia francuska złożyła zamówienie na motocykle 500 cm. Od roku 1926 Terrot produkuje już własne silniki dwu i czterosuwowe do swoich motocykli. Również dwucylindrowe.
Jednym z tych egzemplarzy jest pokazany poniżej, prawie całkowicie oryginalny motocykl Terrot 200cm z jednocylindrowym silnikiem dwusuwowym. C.
Firma Terrot powstała w 1862 r. jako producent maszyn do szycia w Cannstatt- w Niemczech a w 1867 r. powstał oddział firmy w Dijon-Francja. Filia francuska, producent maszyn do szycia i maszyn dziewiarskich w 1890 roku do profilu produkcji dołączył rowery a już w 1902 drugim połączył wzmocniony rower Terrot ze szwajcarskim silnikiem Zedel i zaczął produkować motocykle. Początkowo z obcymi silnikami JAP, MAG czy Chater-Lea. Produkcja szła dobrze a w 1915 roku armia francuska złożyła zamówienie na motocykle 500 cm. Od roku 1926 Terrot produkuje już własne silniki dwu i czterosuwowe do swoich motocykli. Również dwucylindrowe.
Jednym z tych egzemplarzy jest pokazany poniżej, prawie całkowicie oryginalny motocykl Terrot 200cm z jednocylindrowym silnikiem dwusuwowym. C.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- CYGAN
- Marszałek
- Posty: 7776
- Rejestracja: 9 wrz 2012, o 22:48
- Województwo: Wybierz
Re: Motocykle na " służbie"
Catadero piękne maszyny
Powiedz mi jeszcze gdzie takie cuda techniki można zobaczyć na żywo.?
Cyga...

Powiedz mi jeszcze gdzie takie cuda techniki można zobaczyć na żywo.?
Cyga...
http://www.youtube.com/watch?v=jdLPT8mt6VIPIENIĄDZE TO NIE WSZYSTKO !!!...A WSZYSTKO RESZTĘ TO _ÓJ.....
http://www.youtube.com/watch?v=xLj5xaahdF8
Cyga....
http://www.youtube.com/watch?v=GLv3UNNidto
http://www.youtube.com/watch?v=7av6mgdeCkY
http://www.youtube.com/watch?v=xLj5xaahdF8
Cyga....
http://www.youtube.com/watch?v=GLv3UNNidto
http://www.youtube.com/watch?v=7av6mgdeCkY
- Catadero
- Forumowy reporter
- Posty: 1696
- Rejestracja: 29 paź 2012, o 09:35
- Województwo: Wybierz
Re: Motocykle na " służbie"
Na niektórych zlotach, czasem jeszcze w garażach, szopkach, piwnicach (ale już ciężko coś zobaczyć, bo ludzie są nieufni i za próg rzadko wpuszczają). A najczęściej na moich zdjęciach, robionych przez kilkadziesiąt lat 8-) .
W każdym razie będę starał się trochę fotek wstawiać by rzesza użyszkodników wiedziała, że świat motocykli to nie tylko japończyki i ruski a świat starych motocykli nie zaczął się od eshaelki i skończył na Junaku. A po drodze był tylko Wujka Franka Motór.
C.
W każdym razie będę starał się trochę fotek wstawiać by rzesza użyszkodników wiedziała, że świat motocykli to nie tylko japończyki i ruski a świat starych motocykli nie zaczął się od eshaelki i skończył na Junaku. A po drodze był tylko Wujka Franka Motór.

C.
- Catadero
- Forumowy reporter
- Posty: 1696
- Rejestracja: 29 paź 2012, o 09:35
- Województwo: Wybierz
Re: Motocykle na " służbie"
Kolejny motocykl to angielska sześćsetka z 1934 roku - BSA model M 34-12 Sloper o pojemności 595 cm. Model znacznie rzadszy od wcześniej produkowanej wersji z silnikiem 500cm.
C.Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Catadero
- Forumowy reporter
- Posty: 1696
- Rejestracja: 29 paź 2012, o 09:35
- Województwo: Wybierz
Re: Motocykle na " służbie"
Uprzedzając pytania :rotfl: , które zapewne by padły informuję, że emblemat, który tak zaciekawił Marcina (właściciel besy) wygląda tak:
C.

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Gre-gre
- Zasłużony
- Posty: 804
- Rejestracja: 30 paź 2012, o 21:53
- Województwo: Wybierz
- Catadero
- Forumowy reporter
- Posty: 1696
- Rejestracja: 29 paź 2012, o 09:35
- Województwo: Wybierz
Re: Motocykle na " służbie"
BMW R-12.
Coś starszego.
Motocykl TORPEDO wyprodukowany przez firmę Trojan & Nagl z miejscowości Kolin w pobliżu Pragi.około roku 1908. W zasadzie produkt czeski, chociaż wykonany pod panowaniem Franciszka Józefa I - cesarza Austro-Węgier. W zasadzie wiadomości o producencie są bardzo skąpe. Wiadomo, że firma istniała w latach 1900-1920 jako producent rowerów, motocykli z silnikami jedno i dwu cylindrowymi oraz przypuszczalnie wykonano kilka egzemplarzy małego samochodu. Znanych jest kilka motocykli TORPEDO oraz kilkanaście silników. Motocykl z silnikiem dwucylindrowym. Cylindry ślepe, tzn. odlane w jednym bloku z głowicami. Zawory umieszczone na przeciw siebie-wydechowy dolny, ssący górny samoczynny (nie sterowany rozrządem a otwierający się pod wpływem ssania). Pojemność ok. 800 cm. Brak skrzyni biegów. Napęd przenoszony z silnika poprzez pas transmisyjny na tylne koło. Do ruszenia z miejsca i jazdy konieczne było dociśnięcie rolki pośredniej do pasa. Rozruch silnika - kręcenie pedałami w motocyklu ustawionym na podstawce-tylne koło w górze. Zatrzymanie-bardzo słabiutki hamulec.
W roku 2011 znany czeski restaurator zabytkowych pojazdów, Pavel Malanik, zaprezentował zbudowany przez siebie motocykl TORPEDO, który w latach 1908/09 został przez firmę Trojan & Nagl zbudowany w jednym egzemplarzu i do czasów obecnych zachowało się tylko kilka jego wizerunków. Właśnie na bazie widlastej osiemsetki powstał czterocylindrowy prototyp o poj. 1600.
http://www.youtube.com/watch?v=PrhJCN2xK4U
C.
Coś starszego.
Motocykl TORPEDO wyprodukowany przez firmę Trojan & Nagl z miejscowości Kolin w pobliżu Pragi.około roku 1908. W zasadzie produkt czeski, chociaż wykonany pod panowaniem Franciszka Józefa I - cesarza Austro-Węgier. W zasadzie wiadomości o producencie są bardzo skąpe. Wiadomo, że firma istniała w latach 1900-1920 jako producent rowerów, motocykli z silnikami jedno i dwu cylindrowymi oraz przypuszczalnie wykonano kilka egzemplarzy małego samochodu. Znanych jest kilka motocykli TORPEDO oraz kilkanaście silników. Motocykl z silnikiem dwucylindrowym. Cylindry ślepe, tzn. odlane w jednym bloku z głowicami. Zawory umieszczone na przeciw siebie-wydechowy dolny, ssący górny samoczynny (nie sterowany rozrządem a otwierający się pod wpływem ssania). Pojemność ok. 800 cm. Brak skrzyni biegów. Napęd przenoszony z silnika poprzez pas transmisyjny na tylne koło. Do ruszenia z miejsca i jazdy konieczne było dociśnięcie rolki pośredniej do pasa. Rozruch silnika - kręcenie pedałami w motocyklu ustawionym na podstawce-tylne koło w górze. Zatrzymanie-bardzo słabiutki hamulec.
W roku 2011 znany czeski restaurator zabytkowych pojazdów, Pavel Malanik, zaprezentował zbudowany przez siebie motocykl TORPEDO, który w latach 1908/09 został przez firmę Trojan & Nagl zbudowany w jednym egzemplarzu i do czasów obecnych zachowało się tylko kilka jego wizerunków. Właśnie na bazie widlastej osiemsetki powstał czterocylindrowy prototyp o poj. 1600.
http://www.youtube.com/watch?v=PrhJCN2xK4U
C.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.