Niestety. To L od Leningrad.
Radzieccy przywódcy podjęli w 1929 roku decyzję o produkcji nowego, taniego i prostego motocykla. W związku z tym do Niemiec udał się Piotr Możarow-konstruktor wielu prototypów radzieckich motocykli, jednak dość skomplikowanych konstrukcyjnie i drogich w produkcji. Jego wybór padł na zakłady DKW. A w zakładach-na model DKW 300 zwany potocznie Blut Blase czyli krwista bańka ze względu na malowany na krwisto czerwony kolor zbiornik paliwa w tym modelu. Przywiezione z Niemiec podzespoły posłużyły do zbudowania kilku motocykli.
Na początku tylko podwozie było radzieckiej produkcji. Motocykle składano w zakładach Leningradzkiego Zjednoczenia Przemysłu Maszynowego (TREMASS) i takie oznaczenie otrzymały pierwsze motocykle-TREMASS 300. Jeden z egzemplarzy trafił na badania do moskiewskiego Narodowego Traktorowo Samochodowego Instytutu (NATI) gdzie został przebadany i jeszcze w 1930 roku kilka Tremassów wyruszyło w trasę o długości 3500 kilometrów i ukończyło ją. Po rajdzie wprowadzono w konstrukcji kilka zmian i ulepszeń. Od 1930 roku Tremassy nazywają się już L-300 Krasnyj Oktiabr.
L 300.jpg
Drugi rajd-w 1931 roku był dłuższy i trasa miała już ponad 4600 kilometrów. Postanowiono produkować Tremassa 300 w zmodyfikowanej wersji ale do końca 1931 roku udało się zmontować tylko 20 maszyn. Słba kondycja zakładu braki finansowe wpłynęły na to, że w 1932 roku wyprodukowano tylko 81 motocykli a następnie w 1933-118, 1934-254.
L 300 II.jpg
W międzyczasie, dla poprawienia finansowej kondycji zakładu ogłoszono przedpłaty na zakup motocykla L-300 ale dopiero na przełomie 1936 i 37 roku motocykle zaczęły trafiać do ludzi. Dotychczas motocykle otrzymywały tylko instytucje państwowe.
Łącznie do 1939 roku wyprodukowano blisko 19 tysięcy motocykli.
C.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.