Strona 1 z 1

Sowiecki motocykl L-300 z ziemi.

: 10 sty 2018, o 01:35
autor: yukon
Taki wykop dzis chlopaki ze wschodu zapodali :omg:
Bylo juz ?czy to cos swiezego?
Pamietam jakies Dekawki z ziemi ale L-300?

Re: Sowiecki motocykl L-300 z ziemi.

: 10 sty 2018, o 10:18
autor: explokera
Q..a ile kopalnia rękoma :)

Re: Sowiecki motocykl L-300 z ziemi.

: 10 sty 2018, o 10:29
autor: Catadero
Chyba w ub. roku już coś było o wykopaniu takiego motocykla. A że L-300 na terenie Rosji? Nic dziwnego. To przecież radziecki motocykl. Kiedyś taki trafiłem na Podlasiu. Na dźwigni zmiany biegów jest wytłoczony napis-Krasnyj Oktiabr czyli Czerwony Październik. Bo motocykl produkowany był w zakładach Czerwony Październik w Leningradzie.

C.

Re: Sowiecki motocykl L-300 z ziemi.

: 10 sty 2018, o 14:58
autor: yukon
To "L" to pewnie od Lenin :-D

Re: Sowiecki motocykl L-300 z ziemi.

: 10 sty 2018, o 17:57
autor: Catadero
Niestety. To L od Leningrad. ;)
Radzieccy przywódcy podjęli w 1929 roku decyzję o produkcji nowego, taniego i prostego motocykla. W związku z tym do Niemiec udał się Piotr Możarow-konstruktor wielu prototypów radzieckich motocykli, jednak dość skomplikowanych konstrukcyjnie i drogich w produkcji. Jego wybór padł na zakłady DKW. A w zakładach-na model DKW 300 zwany potocznie Blut Blase czyli krwista bańka ze względu na malowany na krwisto czerwony kolor zbiornik paliwa w tym modelu. Przywiezione z Niemiec podzespoły posłużyły do zbudowania kilku motocykli.
Na początku tylko podwozie było radzieckiej produkcji. Motocykle składano w zakładach Leningradzkiego Zjednoczenia Przemysłu Maszynowego (TREMASS) i takie oznaczenie otrzymały pierwsze motocykle-TREMASS 300. Jeden z egzemplarzy trafił na badania do moskiewskiego Narodowego Traktorowo Samochodowego Instytutu (NATI) gdzie został przebadany i jeszcze w 1930 roku kilka Tremassów wyruszyło w trasę o długości 3500 kilometrów i ukończyło ją. Po rajdzie wprowadzono w konstrukcji kilka zmian i ulepszeń. Od 1930 roku Tremassy nazywają się już L-300 Krasnyj Oktiabr.
L 300.jpg
Drugi rajd-w 1931 roku był dłuższy i trasa miała już ponad 4600 kilometrów. Postanowiono produkować Tremassa 300 w zmodyfikowanej wersji ale do końca 1931 roku udało się zmontować tylko 20 maszyn. Słba kondycja zakładu braki finansowe wpłynęły na to, że w 1932 roku wyprodukowano tylko 81 motocykli a następnie w 1933-118, 1934-254.
L 300 II.jpg
W międzyczasie, dla poprawienia finansowej kondycji zakładu ogłoszono przedpłaty na zakup motocykla L-300 ale dopiero na przełomie 1936 i 37 roku motocykle zaczęły trafiać do ludzi. Dotychczas motocykle otrzymywały tylko instytucje państwowe.
Łącznie do 1939 roku wyprodukowano blisko 19 tysięcy motocykli.

C.