XP deus z cewka 13" czy Minelab CTX3030

Wykrywacze metali marki XP Deus
Demios
St. Szeregowy
St. Szeregowy
Posty: 17
Rejestracja: 25 gru 2015, o 15:30
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: "Daleko od domu"

XP deus z cewka 13" czy Minelab CTX3030

Post autor: Demios »

Witam.
Jestem całkiem zielonym początkującym. W tym roku na urlopie kilka tygodni temu pod presją czasu zakupiłem sobie Fisher F5 z cewka 11DD by rozpocząć przygodę wykopków. Mimo iż miałem tylko 4 dni na poszukiwania i na dodatek trzy dni padał deszcz jestem pewny że to jest to coś co stanie się moim przewodnim hobby.
Fishera kupiłem dlatego iż był on jednym wykrywaczem który był na stanie sklepu prócz Garetta 150. Mimo iż zdążyłem wyczytać że powinienem zacząć od bardzo prostego i taniego wykrywacze uznałem że wolę coś droszego... Jak się teraz okazuje mogłem jednak zaoszczędzić kupując Garetta 150. Fishera zostawiłem ojcu bo też zapalił się do tego a sam planuję zakup czegoś lepszego.

Przeczesuje net w poszukiwaniu informacji na temat tych wykrywaczy jak w temacie. Oba mają dobre opinie więc wybór zawęźiłem do tych modeli.
Teraz trochę na czym mi zależy i czego będę poszukiwał.
Tereny w jakich głównie będę się poruszał to lasy sporadycznie pola. Z tego co już zdążyłem zauważyć jest tam mało śmieci, czyli jak już coś jest to warto sprawdzić. Ogólnie nastawiam się na kopanie żelaznych artefaktów z większych głębokośći czyli raczej nie będę nic dyskryminował. Oba modele są dosyć drogie ale mam na to spory budżet powiedzmy do 10000zł.